Leveringsvoorwaarden

VERKOOP- EN LEVERINGSVOORWAARDEN TRIOLIET B.V.

Klik hier voor de printversie

Gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Enschede. Alleen van toepassing voor Nederland en België

Artikel 1: Toepasselijkheid

1.1.   Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen die Trioliet B.V. doet, op alle overeenkomsten die    Trioliet B.V. sluit en op alle overeenkomsten die hiervan het gevolg kunnen zijn. De eventuele voorwaarden van de wederpartij worden uitdrukkelijk afgewezen, tenzij schriftelijk door beide partijen overeengekomen.

1.2.   Trioliet B.V. gebruikt deze voorwaarden. Trioliet B.V. wordt aangeduid als opdrachtnemer. De wederpartij wordt aangeduid als opdrachtgever.

1.3.   Bij strijd tussen de inhoud van de tussen opdrachtgever en opdrachtnemer gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden, gelden de bepalingen uit de overeenkomst.

Artikel 2: Aanbiedingen

2.1.   Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend.

2.2.   Als opdrachtgever aan opdrachtnemer gegevens, tekeningen enz. verstrekt, mag opdrachtnemer uitgaan van de juistheid hiervan en zal hij zijn aanbieding hierop baseren.

2.3.   De in de aanbieding genoemde prijzen zijn gebaseerd op levering af fabriek, “ex works”, conform Incoterms 2000. De prijzen zijn exclusief omzetbelasting en verpakking.

2.4.   Als zijn aanbieding niet wordt aanvaard, heeft opdrachtnemer het recht alle kosten die hij heeft moeten maken om zijn aanbieding te doen bij opdrachtgever in rekening te brengen.

Artikel 3: Rechten van intellectuele eigendom

3.1.   Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, behoudt opdrachtnemer de auteursrechten en alle rechten van industriële eigendom op de door hem gedane aanbiedingen, verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, (proef)modellen, programmatuur enz.

3.2.   De rechten op de in lid 1 genoemde gegevens blijven eigendom van opdrachtnemer ongeacht of aan opdrachtgever voor de vervaardiging ervan kosten in rekening zijn gebracht. Deze gegevens mogen zonder voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van opdrachtnemer niet worden gekopieerd, gebruikt of aan derden getoond. Opdrachtgever is aan opdrachtnemer per overtreding van deze bepaling een boete verschuldigd van € 25.000. Deze boete kan naast schadevergoeding op grond van de wet worden gevorderd.

3.3.   Opdrachtgever moet de aan hem verstrekte gegevens als bedoeld in lid 1 op eerste verzoek binnen de door opdrachtnemer gestelde termijn retourneren. Bij overtreding van deze bepaling is opdrachtgever aan opdrachtnemer een boete verschuldigd van € 1.000 per dag. Deze boete kan naast schadevergoeding op grond van de wet worden gevorderd.

Artikel 4: Adviezen, ontwerpen en materialen

4.1.   Opdrachtgever kan geen rechten ontlenen aan adviezen en informatie die hij van opdrachtnemer krijgt als deze geen directe betrekking hebben op de opdracht.

4.2.   Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de door of namens hem gemaakte tekeningen, berekeningen, ontwerpen en voor de functionele geschiktheid van door of namens hem voorgeschreven materialen.

4.3.   Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor elke aanspraak van derden met betrekking tot het gebruik van door of namens opdrachtgever verstrekte tekeningen, berekeningen, ontwerpen, materialen, monsters, modellen en dergelijke.

4.4.   Opdrachtgever mag de materialen die opdrachtnemer wil gebruiken vóórdat deze worden verwerkt voor eigen rekening (laten) onderzoeken. Als opdrachtnemer hierdoor schade lijdt, komt deze voor rekening van opdrachtgever.

4.5.   In de catalogi, afbeeldingen, tekeningen, maat- en ge                   wichtsopgaven e.d. vermelde gegevens zijn niet bindend,                      behalve voor zover deze uitdrukkelijk zijn opgenomen in                        een door beide partijen ondertekend contract

Artikel 5: Levertijd

5.1.   De levertijd en/of uitvoeringsperiode worden door opdrachtnemer bij benadering vastgesteld. De door opdracht nemer vermelde levertijd is nimmer te beschouwen als fatale termijn. Voor schade in geval van niet tijdige levering is opdrachtnemer niet aansprakelijk.

5.2.   Bij de vaststelling van de levertijd en/of uitvoeringsperiode gaat opdrachtnemer er van uit dat hij de opdracht kan uitvoeren onder de omstandigheden die hem op dat moment bekend zijn.

5.3.   De levertijd en/of uitvoeringsperiode gaat pas in wanneer over alle commerciële en technische details overeenstemming is bereikt, alle noodzakelijke gegevens, definitieve, goedgekeurde tekeningen enz. in het bezit zijn van opdrachtnemer, de overeengekomen (termijn)betaling is ontvangen én aan de noodzakelijke voorwaarden voor de uitvoering van de opdracht is voldaan.

5.4.   a.  Als er sprake is van andere omstandigheden dan die welke opdrachtnemer bekend waren toen hij de levertijd en/of uitvoeringsperiode vaststelde, kan opdrachtnemer de levertijd en/of uitvoeringsperiode verlengen met de tijd nodig om de opdracht onder deze omstandigheden uit te voeren. Als de werkzaamheden niet in de planning van opdrachtnemer kunnen worden ingepast, zullen deze worden uitgevoerd zodra zijn planning dit toelaat.

        b.  Als er sprake is van meerwerk wordt de levertijd en/of uitvoeringsperiode verlengd met de tijd nodig om de materialen en onderdelen daarvoor te (laten) leveren en om het meerwerk te verrichten. Als het meerwerk niet in de planning van opdrachtnemer kan worden ingepast, zullen de werkzaamheden worden uitgevoerd zodra de planning dit toelaat.

        c.  Als er sprake is van opschorting van verplichtingen door opdrachtnemer worden de levertijd en/of uitvoeringsperiode verlengd met de duur van de opschorting. Als voortzetting van de werkzaamheden niet in de planning van opdrachtnemer kan worden ingepast, zullen de werkzaamheden worden uitgevoerd zodra de planning dit toelaat.

        d.  Als er sprake is van onwerkbaar weer wordt de levertijd en/of uitvoeringsperiode verlengd met de daardoor ontstane vertraging.

5.5.   Overschrijding van de overeengekomen levertijd en/of uitvoeringsperiode geeft in geen geval recht op schadevergoeding, tenzij dit schriftelijk is overeengekomen.

Artikel 6: Risico-overgang

6.1.   Levering vindt plaats af fabriek, “ex works”, conform Incoterms 2000; het risico van de zaak gaat over op het moment dat opdrachtnemer deze ter beschikking stelt aan opdrachtgever.

6.2.   Ongeacht het bepaalde in het vorige lid kunnen opdrachtgever en opdrachtnemer overeenkomen dat opdrachtnemer voor het transport zorgt. Het risico van opslag, laden, transport en lossen rust ook in dat geval op opdrachtgever. Opdrachtgever kan zich tegen deze risico’s verzekeren.

6.3.   Als sprake is van inruil en opdrachtgever in afwachting van aflevering van de nieuwe zaak de in te ruilen zaak blijft gebruiken, blijft het risico van de in te ruilen zaak bij opdrachtgever tot het moment dat hij deze in het bezit heeft gesteld van opdrachtnemer.

Artikel 7: Prijswijziging

7.1.   Een stijging van kostprijsbepalende factoren ontstaan na het sluiten van de overeenkomst mag door opdrachtnemer worden doorberekend aan opdrachtgever als de nakoming van de overeenkomst ten tijde van de stijging nog niet is voltooid.

7.2.   Opdrachtgever is gehouden de prijsstijging zoals bedoeld in lid 1 te voldoen tegelijk met betaling van de hoofdsom of de eerstvolgende overeengekomen betalingstermijn.

7.3.   Als er goederen door opdrachtgever worden aangeleverd en opdrachtnemer bereid is deze te gebruiken, mag opdrachtnemer maximaal 20% van de marktprijs van de aangeleverde goederen in rekening brengen.

Artikel 8: Onuitvoerbaarheid van de opdracht

8.1.   Opdrachtnemer heeft het recht de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten, als hij door omstandigheden die bij het sluiten van de overeenkomst niet te verwachten waren en die buiten zijn invloedssfeer liggen, tijdelijk is verhinderd zijn verplichtingen na te komen.

8.2.   Onder omstandigheden die niet door opdrachtnemer te verwachten waren en die buiten zijn invloedssfeer liggen, worden onder andere verstaan de omstandigheid dat leveranciers en/of onderaannemers van opdrachtnemer niet of niet tijdig voldoen aan hun verplichtingen, het weer, aardbevingen, brand, verlies of diefstal van gereedschappen, het verloren gaan van te verwerken materialen, wegblokkades, stakingen of werkonderbrekingen, import- of handelsbeperkingen, oorlog, oorlogsgevaar en natuurgeweld.

8.3.   Opdrachtnemer is niet meer bevoegd tot opschorting als de tijdelijke onmogelijkheid tot nakoming meer dan zes maanden heeft geduurd. De overeenkomst kan pas na afloop van deze termijn en wel uitsluitend voor dat deel van de verplichtingen dat nog niet is nagekomen worden ontbonden. Partijen hebben in dat geval geen recht op vergoeding van de als gevolg van de ontbinding geleden of te lijden schade.

Artikel 9: Omvang van het werk

9.1.   Opdrachtgever moet ervoor zorgen dat alle vergunningen, ontheffingen en andere beschikkingen die noodzakelijk zijn om het werk uit te voeren tijdig zijn verkregen.

9.2    In de prijs van het werk zijn niet begrepen:

        a.  de kosten voor grond-, hei-, hak-, breek-, funderings-, metsel-, timmer-, stukadoors-, schilder-, behangers-, herstel- of ander bouwkundig werk;

        b.  de kosten voor aansluiting van gas, water, elektriciteit of andere infrastructurele voorzieningen;

        c.  de kosten ter voorkoming of beperking van schade aan op of bij het werk aanwezige zaken;

        d.  de kosten voor afvoer van materialen, bouwstoffen of afval;

        e.  reis- en verblijfkosten.

Artikel 10: Wijzigingen in het werk

10.1. Wijzigingen in het werk resulteren in ieder geval in meer- of minderwerk als:

        a.  er sprake is van een wijziging in het ontwerp, de specificaties of het bestek;

        b.  de door opdrachtgever verstrekte informatie niet overeenstemt met de

            werkelijkheid;

        c.  van geschatte hoeveelheden met meer dan 10% wordt afgeweken.

10.2. Meerwerk wordt berekend op basis van de waarde van de prijsbepalende factoren die geldt op het moment dat het meerwerk wordt verricht.

    Minderwerk wordt verrekend op basis van de waarde van de prijsbepalende factoren die gold op het moment van het sluiten van de overeenkomst.

10.3. Als het saldo van het minderwerk dat van het meerwerk overtreft, mag opdrachtnemer bij de eindafrekening 10% van het verschil van de saldi bij opdrachtgever in rekening brengen. Deze bepaling geldt niet voor minderwerk dat het gevolg is van een verzoek van opdrachtnemer.

Artikel 11: Uitvoering van het werk

11.1. Opdrachtgever zorgt ervoor dat opdrachtnemer zijn werkzaamheden ongestoord en op het overeengekomen tijdstip kan verrichten en dat hij bij de uitvoering van zijn werkzaamheden de beschikking krijgt over de benodigde voorzieningen, zoals:

        -   gas, water en elektriciteit;

        -   verwarming;

        -   afsluitbare droge opslagruimte;

        -   op grond van de Arbowet en -regelgeving voorgeschreven voorzieningen.

11.2. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade, onder andere als gevolg van verlies, diefstal, verbranding of beschadiging, aan zaken van opdrachtnemer, van opdrachtgever en/of van derden, zoals gereedschappen en voor het werk bestemde materialen, die zich bevinden op de plaats waar de werkzaamheden worden verricht of op een andere overeengekomen plaats.

11.3. Wanneer opdrachtgever zijn verplichtingen zoals omschreven in de vorige leden niet nakomt en daardoor vertraging in de uitvoering van de werkzaamheden ontstaat, zullen de werkzaamheden worden uitgevoerd zodra opdrachtgever alsnog aan al zijn verplichtingen voldoet en de planning van opdrachtnemer dit toelaat. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle voor opdrachtnemer uit de vertraging voortvloeiende schade.

Artikel 12: Oplevering van het werk

12.1. Het werk wordt als opgeleverd beschouwd wanneer:

        a.  opdrachtgever het werk heeft goedgekeurd;

        b.  het werk door opdrachtgever in gebruik is genomen. Neemt opdrachtgever een deel van het werk in gebruik dan wordt dat gedeelte als opgeleverd beschouwd;

        c.  opdrachtnemer schriftelijk aan opdrachtgever heeft meegedeeld dat het werk is voltooid en opdrachtgever niet binnen 14 dagen na de mededeling schriftelijk kenbaar heeft gemaakt of het werk al dan niet is goedgekeurd;

        d.  opdrachtgever het werk niet goedkeurt op grond van kleine gebreken of ontbrekende onderdelen die binnen 30 dagen kunnen worden hersteld of nageleverd en die ingebruikname van het werk niet in de weg staan.

12.2. Keurt opdrachtgever het werk niet goed dan is hij verplicht dit onder opgave van redenen schriftelijk kenbaar te maken aan opdrachtnemer.

12.3. Keurt opdrachtgever het werk niet goed dan zal hij opdrachtnemer in de gelegenheid stellen het werk opnieuw op te leveren. De bepalingen van dit artikel zijn daarop opnieuw van toepassing.

12.4. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor aanspraken van derden voor schade aan niet opgeleverde delen van het werk veroorzaakt door het gebruik van reeds opgeleverde delen van het werk.

Artikel 13: Aansprakelijkheid

13.1. Opdrachtnemer is aansprakelijk voor schade die opdrachtgever lijdt en die het rechtstreeks en uitsluitend gevolg is van een aan opdrachtnemer toe te rekenen tekortkoming. Voor vergoeding komt echter alleen in aanmerking die schade waartegen opdrachtnemer verzekerd is, dan wel redelijkerwijs verzekerd had behoren te zijn.

13.2. Als het voor opdrachtnemer ten tijde van het aangaan van de overeenkomst niet of niet tegen redelijke condities mogelijk is een verzekering als bedoeld in lid 1 af te sluiten of daarna tegen redelijke condities te verlengen, is de vergoeding van de schade beperkt tot het bedrag dat door opdrachtnemer voor de onderhavige overeenkomst (exclusief BTW) in rekening is gebracht.

13.3. Niet voor vergoeding in aanmerking komt:

        a.  bedrijfsschade waaronder bijvoorbeeld stagnatieschade en gederfde winst. Opdrachtgever dient zich desgewenst tegen deze schade te verzekeren;

        b.  opzichtschade. Onder opzichtschade wordt onder andere verstaan schade die door of tijdens de uitvoering van het werk wordt toegebracht aan zaken waaraan wordt gewerkt of aan zaken die zich bevinden in de nabijheid van de plaats waar wordt gewerkt. Opdrachtgever dient zich desgewenst tegen deze schade te verzekeren;

        c.  schade veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van hulppersonen of niet leidinggevende ondergeschikten van opdrachtnemer.

        d.  Gevolgschade in welke hoedanigheid dan ook.

13.4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan door of namens opdrachtgever aangeleverd materiaal ten gevolge van een niet deugdelijk uitgevoerde bewerking. Op verzoek van opdrachtgever zal opdrachtnemer de bewerking opnieuw uitvoeren, met door opdrachtgever voor diens rekening aangeleverd nieuw materiaal.

13.5  Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden wegens productenaansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in een product dat door opdrachtgever aan een derde is geleverd en dat (mede) bestond uit door opdrachtnemer geleverde producten en/of materialen.

Artikel 14: Garantie

14.1. Opdrachtnemer staat voor een periode van twaalf maanden na (op)levering in voor de goede uitvoering van de overeengekomen prestatie.

14.2. Bestaat de overeengekomen prestatie uit aanneming van werk dan staat opdrachtnemer voor de in lid 1 genoemde periode in voor de deugdelijkheid van de geleverde constructie en het gebruikte materiaal, mits hij vrij was in de keuze daarvan.

    Als blijkt dat de geleverde constructie en/of het gebruikte materiaal niet deugdelijk zijn, zal opdrachtnemer deze herstellen of vervangen. De delen die bij opdrachtnemer hersteld of door opdrachtnemer vervangen worden, moeten franco aan opdrachtnemer worden toegezonden. Demontage en montage van deze delen en de eventueel gemaakte reis- en verblijfkosten komen voor rekening van opdrachtgever.

14.3. Bestaat de overeengekomen prestatie (mede) uit het bewerken van door opdrachtgever aangeleverd materiaal dan staat opdrachtnemer voor de in lid 1 genoemde periode in voor de deugdelijkheid van de uitgevoerde bewerking.

    Als blijkt dat een bewerking niet deugdelijk is uitgevoerd, zal opdrachtnemer de keuze maken of hij:

        -   de bewerking opnieuw uitvoert. In dat geval moet opdrachtgever voor eigen rekening nieuw materiaal aanleveren;

        -   het gebrek herstelt. In dat geval moet opdrachtgever het materiaal franco aan opdrachtnemer terugzenden;

        -   opdrachtgever crediteert voor een evenredig deel van de factuur.

14.4. Bestaat de overeengekomen prestatie uit levering van een zaak dan staat opdrachtnemer gedurende de in lid 1 genoemde periode in voor de deugdelijkheid van de geleverde zaak.

    Als blijkt dat de levering niet deugdelijk is geweest, dan moet de zaak franco aan opdrachtnemer worden teruggezonden. Daarna zal opdrachtnemer de keuze maken of hij:

        -   de zaak herstelt;

        -   de zaak vervangt;

        -   opdrachtgever crediteert voor een evenredig deel van de factuur.

14.5. Bestaat de overeengekomen prestatie (mede) uit de installatie en/of montage van een geleverde zaak dan staat opdrachtnemer voor de in lid 1 genoemde periode in voor de deugdelijkheid van de installatie en/of montage.

    Als blijkt dat de installatie en/of montage niet deugdelijk is uitgevoerd, zal opdrachtnemer dit herstellen. De eventueel gemaakte reis- en verblijfkosten komen voor rekening van opdrachtgever.

14.6. Voor die onderdelen waarvoor opdrachtgever en opdrachtnemer dit uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen geldt fabrieksgarantie. Als opdrachtgever gelegenheid heeft gehad kennis te nemen van de inhoud van de fabrieksgarantie zal deze in de plaats treden van garantie op grond van dit artikel.

14.7. Opdrachtgever moet opdrachtnemer in alle gevallen de gelegenheid bieden een eventueel gebrek te herstellen en/of de bewerking opnieuw uit te voeren.

14.8. Opdrachtgever kan alleen een beroep doen op garantie nadat hij aan al zijn verplichtingen ten opzichte van opdrachtnemer heeft voldaan.

14.9. a.  Geen garantie wordt gegeven zodra gebreken het gevolg zijn van:

            -   normale slijtage;

            -   onoordeelkundig gebruik;

            -   niet of onjuist uitgevoerd onderhoud;

            -.. installatie, montage, wijziging of reparatie door opdrachtgever of door derden.

        b.  Geen garantie wordt gegeven op geleverde zaken die niet nieuw waren op het moment van levering of op zaken die door opdrachtgever zijn voorgeschreven of door of namens hem zijn aangeleverd;

        c.  Geen garantie wordt gegeven op het keuren en/of repareren van zaken van opdrachtgever.

Artikel 15: Reclamaties

Opdrachtgever kan op een gebrek in de prestatie geen beroep meer doen, als hij niet binnen veertien dagen nadat hij het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken schriftelijk bij opdrachtnemer heeft gereclameerd.

Artikel 16: Niet afgenomen zaken

Wanneer zaken na het verstrijken van de levertijd niet zijn afgenomen, blijven deze ter beschikking staan van opdrachtgever. Niet afgenomen zaken worden voor rekening en risico van opdrachtgever opgeslagen. Opdrachtnemer mag altijd gebruik maken van de bevoegdheid van artikel 6:90 BW.

Artikel 17: Betaling

17.1. Betaling wordt gedaan op de plaats van vestiging van opdrachtnemer of op een door opdrachtnemer aangewezen rekening.

17.2. Tenzij anders overeengekomen vindt betaling als volgt plaats:

        a.  bij balieverkoop contant;

        b.  bij termijnbetaling:

            -   40% van de totale prijs bij opdracht;

            -.. 50% van de totale prijs na aanvoer van het materiaal of als de levering van materiaal niet in de opdracht is begrepen na aanvang van de werkzaamheden;

            -   10% van de totale prijs bij oplevering;

        c.  in alle overige gevallen binnen veertien dagen na factuurdatum.

17.3. Ongeacht de overeengekomen betalingscondities is opdrachtgever verplicht op verzoek van opdrachtnemer een naar diens oordeel voldoende zekerheid voor betaling te verstrekken. Als opdrachtgever hier niet binnen de gestelde termijn aan voldoet, raakt hij direct in verzuim. Opdrachtnemer heeft in dat geval het recht de overeenkomst te ontbinden en zijn schade op opdrachtgever te verhalen.

17.4. Het recht van opdrachtgever om zijn vorderingen op opdrachtnemer te verrekenen is uitgesloten, tenzij er sprake is van faillissement van opdrachtnemer of de gerechtelijke schuldsanering op opdrachtnemer van toepassing is.

       

17.5. De volledige vordering tot betaling is onmiddellijk opeisbaar als:

        a.  een betalingstermijn is overschreden;

        b.  opdrachtgever failliet is gegaan of surseance van betaling aanvraagt;

        c.  beslag op zaken of vorderingen van opdrachtgever wordt gelegd;

        d.  opdrachtgever (vennootschap) wordt ontbonden of geliquideerd;

        e.  opdrachtgever (natuurlijk persoon) het verzoek doet te worden toegelaten tot de gerechtelijke schuldsanering, onder curatele wordt gesteld of overlijdt.

17.6. Wanneer volledige betaling niet heeft plaatsgevonden binnen de overeengekomen betalingstermijn, is opdrachtgever direct rente aan opdrachtnemer verschuldigd. De rente bedraagt 12% per jaar, maar is gelijk aan de wettelijke rente als deze hoger is. Bij de renteberekening wordt een gedeelte van de maand gezien als een volle maand.

17.7. Wanneer volledige betaling niet heeft plaatsgevonden binnen de overeengekomen betalingstermijn is opdrachtgever aan opdrachtnemer alle buitengerechtelijke kosten verschuldigd met een minimum van € 75,=.

    De kosten worden als volgt berekend:

        tot  € 50.000,--     _________ 10%

        het bedrag boven € 50.000,--    5%

       

Als de werkelijk gemaakte buitengerechtelijke kosten hoger zijn dan uit bovenstaande berekening volgt, zijn de werkelijk gemaakte kosten verschuldigd.

17.8. Als opdrachtnemer in een gerechtelijke procedure in het gelijk wordt gesteld, komen alle kosten die hij in verband met deze procedure heeft gemaakt voor rekening van opdrachtgever.

Artikel 18: Eigendomsvoorbehoud en pandrecht

18.1. Na levering blijft opdrachtnemer eigenaar van geleverde zaken zolang opdrachtgever:

        a.  tekortschiet of tekort zal schieten in de volledige nakoming van zijn verplichtingen uit deze overeenkomst of andere gelijksoortige overeenkomsten met opdrachtnemer;

        b.  voor verrichte of nog te verrichten werkzaamheden uit zodanige overeenkomsten niet betaalt of zal betalen;

        c.  vorderingen die voortvloeien uit het niet nakomen van bovengenoemde overeenkomsten, zoals schade, boete, rente en kosten, niet heeft voldaan.

18.2. Zolang er op geleverde zaken een eigendomsvoorbehoud rust, mag opdrachtgever deze buiten zijn normale bedrijfsuitoefening niet bezwaren.

18.3. Nadat opdrachtnemer zijn eigendomsvoorbehoud heeft ingeroepen, mag hij de geleverde zaken terug halen. Opdrachtgever staat opdrachtnemer toe de plaats te betreden waar deze zaken zich bevinden.

18.4. Als opdrachtnemer geen beroep kan doen op zijn eigendomsvoorbehoud omdat de geleverde zaken zijn vermengd, vervormd of nagetrokken, is opdrachtgever verplicht de nieuw gevormde zaken aan opdrachtnemer te verpanden.

Artikel 19: Beëindiging

Als opdrachtgever de overeenkomst wil ontbinden zonder dat er sprake is van een tekortkoming van opdrachtnemer en opdrachtnemer hiermee instemt, wordt de overeenkomst met wederzijds goedvinden beëindigd. Opdrachtnemer heeft in dat geval recht op vergoeding van alle vermogensschade zoals geleden verlies, gederfde winst en gemaakte kosten.

Artikel 20: Toepasselijk recht en bevoegde rechter

20.1. Het Nederlands recht is van toepassing.

20.2. Het Weens koopverdrag (C.I.S.G.) is niet van toepassing, evenmin als enige andere internationale regeling waarvan uitsluiting is toegestaan.

20.3. Alleen de Nederlandse burgerlijke rechter die bevoegd is in de vestigingsplaats van opdrachtnemer neemt kennis van geschillen, tenzij dit in strijd is met het dwingend recht. Opdrachtnemer mag van deze bevoegdheidsregel afwijken en de wettelijke bevoegdheidsregels hanteren.

20.4. Partijen kunnen een andere vorm van geschillenbeslechting zoals bijvoorbeeld arbitrage of mediation overeenkomen.

Artikel 21: Verkoop en levering via internet

Voor verkoop en levering via het internet zijn afwijkende verkoop- en leveringsvoorwaarden van toepassing.

Privacy- en cookieverklaring

Om verder te kunnen dient u akkoord te gaan met onze Privacy- en cookieverklaring. In deze Privacy- en cookieverklaring wordt uitgelegd welke persoonlijke gegevens Trioliet van u verzamelt en hoe we die gegevens gebruiken.

* Ik heb de Privacy- en cookieverklaring gelezen en ga akkoord

Privacy- en cookieverklaring

WAT DOEN WE MET VERZAMELDE GEGEVENS?

Trioliet verzamelt via haar website(s), applicatie(s), acties, dealers en andere diensten persoonsgegevens c.q. informatie over u (hierna: “Persoonsgegevens”). Persoonsgegevens kunnen zijn: uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres, beroep. U geeft een aantal van deze gegevens rechtstreeks aan ons door, bijvoorbeeld wanneer u een contactformulier invult, een bestelling bij ons plaatst en/of onze website bezoekt. Trioliet is ervan overtuigd dat de bescherming van Persoonsgegevens van essentieel belang is.

Trioliet is de wettelijk Verantwoordelijke voor de verwerking van alle Persoonsgegevens die worden verkregen via voornoemde kanalen en concepten. Onder Trioliet wordt verstaan Trioliet B.V. 

Wij hechten eraan dat onze dienstverlening transparant, persoonlijk en betrouwbaar is. In dat kader vinden wij het belangrijk dat u precies weet welke Persoonsgegevens Trioliet verzamelt en voor welke doeleinden we deze Persoonsgegevens gebruiken. In deze Privacyverklaring beschrijven wij dat op een overzichtelijke manier. Trioliet staat er in ieder geval voor in dat Persoonsgegevens op een zorgvuldige wijze en in overeenstemming met de wet- en regelgeving worden verzameld, gebruikt en verwijderd. 

Deze Privacyverklaring kan van tijd tot tijd wijzigen indien nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. De meest actuele Trioliet Privacyverklaring vindt u altijd op onze website www.trioliet.nl  en www.trioliet.com . Indien de Privacyverklaring wordt gewijzigd zal Trioliet dit communiceren via haar website of per e-mail.

VRAGEN

Heb je vragen over onze Privacyverklaring, dan kun je deze richten aan:

Trioliet B.V.

Afdeling PR

Kleibultweg 59

7575 BW Oldenzaal

of via info@trioliet.com

Oldenzaal, mei 2018

 

WAAROM TRIOLIET GEGEVENS NODIG HEEFT?

Trioliet verwerkt uw persoonsgegevens om verschillende redenen. Dit kan zijn om u een digitale nieuwsbrief per e-mail te kunnen sturen of om telefonisch contact met u op te kunnen nemen als u daarom verzoekt of als we marktonderzoek doen, en/of om u schriftelijk (per e-mail en/of per post) te kunnen benaderen indien u telefonisch onverhoopt niet bereikt kunt worden. Daarnaast kan Trioliet uw persoonsgegevens gebruiken om de opdracht die ons heeft verstrekt te kunnen uitvoeren, denk hierbij aan een door u gedane bestelling die per post aan u verstuurd zal worden en waarvoor uw adres nodig zijn.. Maar Trioliet bewaart en verwerkt ook gegevens om de websites die Trioliet beheert (www.trioliet.nl, www.download.trioliet.com en www.automatischvoeren.nl) te analyseren en te optimaliseren. Hieronder zijn de verschillende doeleinden waarvoor we persoonsgegevens verzamelen en verwerken verder uitgewerkt.

 

HOE LANG BLIJVEN GEGEVENS BEWAARD?

Trioliet bewaart uw persoonsgegevens  niet langer dan strikt noodzakelijk is om de doelen te realiseren, waarvoor uw gegevens worden verzameld. In het geval van de e-mailnieuwsbrief blijven uw gegevens bewaard zolang u staat ingeschreven. De toestemming voor het toesturen van e-mail nieuwsbrieven kunt u altijd intrekken door gebruik te maken van de afmeldlink in het toegezonden e-mailbericht. Om de functionaliteit van onze website te optimaliseren en om de website te analyseren worden uw (geanonimiseerde) gegevens niet langer dan 50 maanden bewaard of voor zo lang als u uw toestemming heeft gegeven. 

 

VOOR WELKE DOELEINDEN VERZAMELT EN VERWERKT TRIOLIET PERSOONSGEGEVENS?

 Trioliet verzamelt en verwerkt Persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

1.                  het uitvoeren van bestellingen;

2.                  het toesturen van aanbiedingen, nieuwtjes en acties via e-mail, app en post;

3.                  analyses voor procesverbetering, ontwikkeling van producten en diensten en marktonderzoek;

4.                  ter ondersteuning van communicatie en campagnes via sociale media;

5.                  afhandelen van klachten en verzoeken om informatie.

 

1.       uitvoeren van bestellingen

Trioliet legt Persoonsgegevens vast bij bezoek aan de Trioliet Website, bij gebruik van de Trioliet applicaties (hierna: “Trioliet Apps”), bij het aanvragen of bestellen van producten of diensten door klanten.

2.       het toesturen van aanbiedingen, nieuwtjes en acties via e-mail en de app

Indien u daarvoor toestemming heeft gegeven wordt uw e-mailadres gebruikt voor het toesturen van nieuwsbrieven met praktijkverhalen, specifieke acties en informatie over bijvoorbeeld (nieuwe) producten en diensten. De toestemming voor het toesturen van e-mail nieuwsbrieven kunt u altijd intrekken door gebruik te maken van de afmeldlink in het toegezonden e-mailbericht mailbericht of op de afmeldpagina op onze website. Indien u één van de Trioliet Apps (Trioliet Feeding Experience App, de Trioliet Fan App of de Cab Control App)  heeft geïnstalleerd en akkoord bent gegaan met het ontvangen van push notificaties, dan ontvangt u push berichten met actuele aanbiedingen, specifieke acties en informatie over bijvoorbeeld (nieuwe) producten en diensten. De toestemming hiervoor kunt u altijd intrekken door bij de instellingen van uw telefoon de push notificaties uit te zetten. Met het gebruik van één van de Trioliet Apps gaat u ook akkoord met het ontvangen van berichten in de inbox van de betreffende App. Tot slot kan Trioliet u ook per post aanbiedingen, specifieke acties en informatie over (nieuwe) producten en diensten verstrekken. Ook hiervoor kunt u zich afmelden via Trioliet PR afdeling, zie onderaan dit privacystatement of via de afmeldmogelijkheid die in het poststuk is opgenomen.

3.       analyses voor procesverbetering, ontwikkeling van producten/diensten en marktonderzoek

Trioliet streeft ernaar om websites, apps en diensten van de hoogste kwaliteit te kunnen leveren en om het assortimenten diensten zo goed mogelijk op de wensen en behoeften van onze klanten en bezoekers af te stemmen. Hiervoor is het noodzakelijk dat Trioliet statistisch onderzoek uitvoert zodat zij, waar nodig, aanpassingen kan aanbrengen. Trioliet kan voor dit statistisch onderzoek gebruik maken van klantgegevens. De onderzoeksresultaten worden uitsluitend op geaggregeerde basis gerapporteerd. Dit betekent dat de resultaten op geen enkele wijze tot individuele klanten zijn te herleiden.

In kaart brengen website bezoek

Op de websites van Trioliet worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres van uw computer en het tijdstip van opvraging en gegevens die uw browser meestuurt. Deze gegevens worden gebruikt voor analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Trioliet gebruikt deze informatie om de werking van de website te verbeteren. Deze gegevens worden zo veel mogelijk geanonimiseerd en worden niet aan derden verstrekt.

Google Analytics

Trioliet maakt gebruik van Google Analytics om bij te houden hoe gebruikers de website gebruiken en hoe effectief de Adwords-advertenties van Trioliet bij Google zoekresultaatpagina’s zijn. De verkregen informatie wordt, met inbegrip van het adres van uw computer (geanonimiseerd IP-adres), overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Lees het privacybeleid van Google voor meer informatie (https://policies.google.com/privacy?hl=nl&gl=nl). U treft ook het privacybeleid van Google Analytics hier aan (https://www.google.com/intl/nl_ALL/analytics/learn/privacy.html).

Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe onze website gebruikt wordt, om rapporten over de Website aan Trioliet te kunnen verstrekken en om haar adverteerders informatie over de effectiviteit van hun campagnes te kunnen bieden. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Trioliet heeft hier geen invloed op.  Trioliet heeft Google geen toestemming gegeven om via verkregen Analytics-informatie te gebruiken voor andere Google-diensten.

Ook kunnen persoonsgegevens door Trioliet gebruikt worden voor marktonderzoek.

4.       ter ondersteuning van online marketingcommunicatie en campagnes

Trioliet gaat graag via het web en (eigen) social media kanalen in gesprek met klanten, bezoekers van de website, gebruikers van de app over haar organisatie, producten en/of diensten. Het doel is om nuttige en relevante informatie te bieden en/of vragen te beantwoorden. Trioliet volgt hiervoor actief het internet en social media kanalen, zoals Facebook, Twitter, Instagram en blogs. Trioliet volgt discussies op deze kanalen, neemt er aan deel en beantwoordt individuele, relevante vragen waar mogelijk. Trioliet behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om niet op iedere vraag of opmerking te reageren. Aan het wel of niet inhoudelijk reageren kan dan ook geen enkel recht worden ontleend. Trioliet maakt gebruik van door bezoekers of klanten geboden toegang tot social media, zoals Facebook, waardoor Trioliet toegang heeft tot (een deel van) je gegevens op die social media. Om u gepersonaliseerde advertenties te kunnen tonen als u social media (zoals Facebook), zoekmachines (zoals Google) of andere websites en apps bezoekt, kunnen we uw e-mailadres of ander identificerend gegeven matchen met gegevens van die social media of zoekmachines. Dit gebeurt altijd in gecodeerde en geanonimiseerde vorm. Wanneer u met ons communiceert via onze social mediapagina's (bijvoorbeeld wanneer u commentaar plaatst of ons volgt door op de "Like" knop te klikken) kan het zijn dat wij Persoonsgegevens over u kunnen zien. Dit Privacy Statement geldt dan voor de persoonsgegevens die Trioliet verwerkt. Indien u ervoor kiest de Trioliet website of andere Trioliet (online) diensten te delen via social media, dan kunnen uw persoonsgegevens (zoals uw naam en het feit dat u geïnteresseerd bent in onze producten en diensten) tevens zichtbaar worden voor alle bezoekers van uw persoonlijke social mediapagina's. Op het gebruik van dergelijke social media websites zijn de voorwaarden en privacybeleid van de betreffende social media websites van toepassing.

5.       afhandelen van klachten en verzoeken om informatie

Als u contact opneemt met Trioliet, omdat u vragen of klachten heeft over de dienstverlening van Trioliet, zullen wij uw contactgegevens en uw vraag of klacht opslaan. Trioliet kan u vragen om meer Persoonsgegevens te geven indien wij dat nodig vinden voor beantwoording van de vraag of afhandeling van de klacht. De verstrekte Persoonsgegevens worden gebruikt voor het afhandelen van de vraag of klacht.

 

TOEGANG TOT EN AANPASSING VAN PERSOONSGEGEVENS

Als u wilt weten welke Persoonsgegevens Trioliet van u verzamelt en gebruikt, kunt u Trioliet vragen om hiervan een overzicht te sturen. Trioliet zal u dan wel verzoeken om een kopie van een legitimatiebewijs in te zenden. Het inzageverzoek kan u doen via info@trioliet.com t.a.v. PR. Trioliet zal binnen vier (4) weken schriftelijk op uw verzoek reageren via het opgegeven e-mailadres. Als u op grond van het overzicht Persoonsgegevens wilt laten corrigeren, aanvullen, verwijderen en/of afschermen, kunt u daarvoor een nieuw verzoek sturen. Trioliet zal ook binnen vier (4) weken op dit verzoek reageren. 

 

WELKE DERDEN HEBBEN TOEGANG TOT JE GEGEVENS?

Trioliet schakelt bij de uitvoering van haar dienstverlening derden in. Dit kunnen derden zijn die Trioliet inschakelt voor de uitvoering van marketingactiviteiten (zoals drukkerijen, e-mail- en postverwerkers).

Persoonsgegevens worden slechts aan derden beschikbaar gesteld wanneer deze gegevens nodig zijn voor de derde partij ter uitvoering van de betreffende diensten (wij maken bijvoorbeeld gebruik van het programma Mailchimp voor het versturen van onze nieuwsbrieven. Bekijk de Privacyverklaring van Mailchimp hier: https://mailchimp.com/legal/privacy en de gebruikersvoorwaarden hier https://mailchimp.com/legal/terms). Voor zover deze derden bij het uitvoeren van de betreffende diensten Persoonsgegevens verwerken, doen zij dit in hoedanigheid van bewerker voor Trioliet en heeft Trioliet de vereiste technische en organisatorische maatregelen getroffen om te verzekeren dat je gegevens uitsluitend voor bovenstaande doeleinden worden verwerkt.

Uitsluitend indien Trioliet  hiertoe wettelijk is verplicht, worden Persoonsgegevens verstrekt aan toezichthouders, fiscale autoriteiten en opsporingsinstanties. Persoonsgegevens kunnen in dit kader ook worden doorgegeven aan ontvangers in landen buiten de Europese Economische Ruimte. Trioliet zal in dergelijke gevallen maatregelen nemen die redelijkerwijs nodig zijn om te waarborgen dat je gegevens zo goed mogelijk worden beschermd.

BEVEILIGING VAN PERSOONSGEGEVENS

Trioliet hecht veel waarde aan een goede beveiliging van Persoonsgegevens. Trioliet heeft dan ook passende technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo maakt Trioliet tijdens bestelprocessen en het versturen van contactformulieren altijd gebruik van een beveiligde (SSL-) verbinding.

TRIOLIET EN WEBSITES VAN DERDEN

Op de website van Trioliet treft u links aan naar andere websites. Trioliet is niet verantwoordelijk voor de omgang door die partijen met persoonsgegevens. Lees hiervoor de betreffende privacyverklaring van die website.

 

CONTACT

Www.trioliet.nl, www.automatischvoeren.nl en www.download.trioliet.com zijn websites van Trioliet.  Trioliet is als volgt te bereiken: Postadres: Kleibultweg 59, 7575 BW in Oldenzaal. Inschrijvingsnummer handelsregister Kamer van Koophandel: 06 03 98 81. Telefoon: +31(0)- 541 57 21 21, E-mailadres: info@trioliet.com

 

Oldenzaal, mei 2018